Saturday, January 22, 2011

6M

Mengamalkan produk
Menghadiri kelas dan meeting
Menjual produk
Menaja/Membina kumpulan (rakan kongsi)
Membimbing dan Memberi servis
Mendiagnos dan Merawat
Saya akan huraikan satu persatu apa yg dinamakan gerak kerja 6M ini..

1- Mengamalkan produk

• wajib bagi setiap pengedar
• mengapa perlu amalkan produk

untuk mendatangkan keyakinan terhadap kelebihan produk
mengenal produk luar dan dalam agar dapat meyakinkan pelanggan anda
untuk memenuhi syarat mantain peribadi bagi bonus bulanan
Apakah produk yang sesuai diamalkan itu??
produk herba untuk amalan diri
produk kegunaan harian
Contoh set amalan diri
set lengkap
set sederhana
set ekonomi
set wanita anggun
set lelaki hebat
set cergas minda
set warga emas
set kurus badan
set rawatan penyakit
Set kegunaan harian
syampoo
sabun pembersih dan mandian
kosmetik
minuman kesihatan (kordial)
ubat gigi herba
minyak dan krim rambut
pencuci pinggan mangkuk dan pakaian
2-Menghadiri kelas, meeting mingguan dan program syarikat

>mengapa perlu hadir??
tanda kebersamaan-tempat pertemuan dan penyatuan pengedar baru dan lama
perkongsian ilmu dan kemahiran
meningkatkan motivasi diri
mengembangkan jaringan
tanda kesinambungan perniagaan
penyaluran maklumat terkini
3-Menjual

jual beli asas dalam semua perniagaan
penjualan adalah proses menggerakkan produk dari syarikat kepada pengguna dengan matlamat keuntungan
menjual dalam MLM tidak sama dengan menjual secara SLM
dalam MLM, mulut anda adalah kedai
betulkan konsep “No money no talk” kepada “No talk No Money”
perlu dalami teknik penjualan yang berkesan
dalam jual beli biasanya minat datang kemudian
4-Menaja
menaja ialah proses menawarkan peluang perniagaan kepada seseorang dengan tujuan mendapatkan rakan kongsi
penajaan yang berjaya adalah penajaan yang dilakukan dengan penuh profesional serta dapat menarik minat seseorang untuk bersama dengan kita
oleh yang demikian penajaan memerlukan persediaan yang sewajarnya baik dari segi mental mahupun fizikal
hanya melalui jaringan penajaan anda akan berkembang dan pertambahan bonus akan berlaku seiring dengan bertambahnya jaringan dalam kumpulan
5-Membimbing dan memberi servis
membimbing adalah tugasan pemimpin/upline kepada jaringan atau tajaannya
walaupun kerja membimbing itu sukar tetapi ia perlu dilaksanakan dengan penuh tanggungjawab dan kesabaran yang tinggi
hasil dari kesabaran dalam membimbing adalah tidak ternilai banyak dalam jangka masa panjang dan mampu melahirkan jaringan yang padu dan kukuh
khidmat servis hendaklah diberikan secara ikhlas dan mampu memuaskan kehendak pelanggan
ada ungkapan yang menyebut “untuk mendapatkan seorang pelanggan mungkin memerlukan masa yang panjang tetapi kehilangan seorang pelanggan cukup dalam masa beberapa saat sahaja
6-Mendiagnos dan merawat
konsep perubata JAWI HPA banyak berkait dengan kaunseling dan rawatan
dengan mempelajari teknik diagnos penyakit dan rawatan akan dapat membuka peluang yang lebih baik serta menambahkan keyakinan pengguna
penjualan akan berlaku dengan lebih mudah apabila seseorang mempunyai kemahiran tertentu seperti teknik diagnos penyakit melalui tapak tangan dan iridologi (teknik ini diajar dalam HPA bila pengedar pergi ke kursus Perkongsian Bijak Cemerlang)
kaedah diagnos dan rawatan boleh dilakukan secara simple tetapi berkesan..semua orang mampu menguasainya..InsyaAllah..
kelebihan dan kemahiran inilah yang menjadi keunikan kepada perniagaan MLMs

Sumber: http://sahabat-hpa.blogspot.com/2009/08/gerak-kerja-6m-dalam-perniagaan-mlm.html

No comments:

Post a Comment